سه شنبه 27 آبان 1399 , 19:000 نظر
0+
0-
کد خبر: 310
| |

عملکرد سازمان زندان‌ها در کمیسیون اصل۹۰ بررسی شد

عملکرد سازمان زندان‌ها در کمیسیون اصل۹۰ بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ارائه گزارش عملکرد سازمان زندان‌ها و بررسی عملکرد این سازمان و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از سوی نمایندگان قوه مقننه خبر داد.

علی خضریان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه عصر سه‌شنبه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به همراه مدیران این مجموعه در راستای تشریح عملکرد این سازمان در جلسه امروز کمیسیون حضور داشتند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: در این جلسه کیفیت و نحوه اجرای قوانین مصوب از جمله قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، تکالیف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه، موضوعاتی نظیر تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان، آموزش زندانیان واجد شرایط، رفع مشکل معیشتی خانواده‌های زندانیان بی‌بضاعت با همکاری کمیته امداد و تسهیل بازگشت محکومان پس از تحمل کیفر به زندگی شرافتمندانه و رفع موانع اشتغال آنان از جمله دغدغه‌های اعضای کمیسیون بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خضریان بررسی وضعیت زندان‌ها از حیث میزان اعتبارات، تعداد جمعیت زندانیان، اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات فرهنگی، فعال‌سازی کمیسیون عفو و بخشودگی، متناسب‌سازی میزان وثیقه‌ها و جرائم و غیره را نیز از دیگر دغدغه‌های اعضای کمیسیون برشمرد که درخصوص آنها بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

وی ادامه داد:  مسئولان سازمان زندان‌ها هم ضمن ارائه گزارش از عملکرد این مجموعه، نیازها و دغدغه‌های کنونی در راستای ارتقاء سطح نگهداری زندانیان را مطرح کردند. همچنین مقرر شد اعضای کمیسیون از مجموعه زندان‌های کشور بازدید کنند.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد