شنبه 11 مرداد 1399 , 15:280 نظر
0+
0-
کد خبر: 211
| |

موضوع هفت تپه در مجلس پیگیری می شود

موضوع هفت تپه در مجلس پیگیری می شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اصلی که مجلس باید پیگیری کند «بازپس‌گیری هفت‌تپه و تحویل آن به اهلش است» که در همین هفته جلسات فشرده‌ای را در مجلس برگزار کنیم.

علی خضریان، سیدنظام‌الدین موسوی و احمد نادری سه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، برای بررسی آخرین وضعیت کارگران کارخانه هفت تپه صبح شنبه عازم اهواز شدند.
علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مورد این سفر گفت:
مجموعه نیشکر هفت تپه یکی از مجموعه‌های مهم اقتصادی کشور است که حتی در دوران دفاع مقدس تولیدش متوقف نشده است.
وی افزود: این شرکت به دلیل اقدامات شائبه‌دار در آزادسازی واردات که از سال 78 رقم خورده و ضربه‌های مهلک به این مجموعه پس از آزادسازی واردات شکر وارد آمده است که این اقدام، تولید این مجموعه را تحت‌الشعاع قرار داد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تغییر جایگاه این مجموعه تولیدی از وزارت جهاد کشاورزی به وزرات صمت دیگر ضربه‌ای است که تولید این مجموعه را با آسیب روبرو ساخت.

وی ادامه داد: مهلک‌ترین ضربه به این مجموعه تولیدی، سال 94 پس از خصوصی‌سازی رخ داده است. بحث خصوصی‌سازی از همان ابتدای اجرا با شائبه‌های زیادی همراه بوده و به افرادی که اهلیت مناسبی داشته باشند سپرده نشده ‌است. بررسی‌های نشان می‌دهد نه رقم اصلی فروش از سوی خریدار پرداخت شده و نه روند خصوصی‌سازی درست بوده است.
اگر موضوع خصوصی‌سازی به درستی مطرح و اجرا می‌شد نباید امروز از مجموع ۳۰ هزار هکتار زمین شرکت کشت‌و‌صنعت 9 هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت باشد، درصورتی که در سال‌های قبل ۲۶ هزار هکتار زمین زیر کشت شرکت کشت و صنعت هفت تپه بوده است.
خضریان تصریح کرد: از سال 94 تاکنون کارگران هفت تپه هزار تجمع اعتراضی داشته اند و هیچگاه بدون اعتراض حق و حقوق خود را دریافت نکرده‌‌اند و هم اکنون هم که سه ماه است حقوق نگرفته‌اند. 
تولیدات کارخانه هفت‌‌تپه از سال 94 تا کنون روند نزولی داشته است به طوری که ظرفیت اسمی 100 هزارتنی این کارخانه هم اکنون به کمتر از 28 هزار تن رسیده است. این تولید ضعیف، اثباتی است بر عدم شایستگی افرادی که مسؤولیت مدیریت این موضوع را برعهده دارند چراکه تولیدات این مجموعه در دوران دفاع مقدس نیز کاهش نیافت و حتی بیش از ظرفیت خود تولید داشت.
وی بیان داشت: علاوه بر کاهش تولید ما نگران تغییر کاربری در این مجموعه هستیم؛ بسیاری از زمین‌های کشاورزی این مجموعه تغییر کاربری داده شده است.

وی بیان داشت: مجلس لازم است در دو گام به این مسئله ورود کند؛ در گام اول و فوری باید دولت را مجبور به پرداخت معوقات این کارگران کند.
این نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در گام دوم باید مسئله واگذاری این مجموعه و بازپس‌گیری آن از مجموعه مدیریتی فعلی را پیگیری کند.
در تلاشیم طی هفته جاری با همکاری نمایندگان فعال حوزه کارگری و مسؤولین ذی‌ربط این مطالبه‌ی بر حق کارگران پیگیری شود‌.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد