چهارشنبه 08 مرداد 1399 , 11:010 نظر
0+
0-
کد خبر: 202
| |

انتقاد از تاخیر وزیر اقتصاد برای حضور در جلسه علنی مجلس

انتقاد از تاخیر وزیر اقتصاد برای حضور در جلسه علنی مجلس

نسبت به تاخیر نیم ساعته وزیر اقتصاد و دارایی معترض شدم و بیان کردم: قرار بود امروز وزیر اقتصاد و دارایی ساعت هشت صبح در مجلس حاضر شوند که این اتفاق رخ نداد و ایشان با تاخیر آمدند به طوری که نزدیک به ۲۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی بیش از نیم ساعت منتظر حضور وزیر بودند.

علی خضریان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 18 خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای با استناد به ماده 22 گفت: این ماده درخصوص وظایف و اختیارات هیات رئیسه و حفظ شأن و منزلت، اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه نمایندگان است؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار بود ساعت 8 صبح در صحن مجلس حاضر باشد، اما نزدیک به 250 نماینده مجلس بیش از نیم ساعت منتظر حضور ایشان بودند، یعنی 125 ساعت کاری.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: آیا این مجلس به اندازه اینکه در زمان مناسب به پرواز برسد، ارزشمند نیست و جایگاه و شأن آن نباید حفظ شود؟

وی یادآور شد: پیشنهاد من به هیات رئیسه این است که وزیر بازگردند و در زمان دیگری به مجلس بیایند تا متوجه شوند در زمان مقرر و قانونی در مجلس حضور پیدا کنند.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اینکه وزرا باید سروقت در مجلس حضور یابند، بحث درستی است، اما مطلع شدیم که خودروی وزیر در مسیر تصادف جزئی داشته که چند دقیقه با تاخیر حضور یافته و جلسه هم سر وقت برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر وزیر یا مسئولی که به مجلس دعوت می شود باید در زمان مناسب و سروقت حضور داشته باشد و عذر وزیر اقتصاد موجه است.

 

اما علی خضریان در توضیح این تذکر در توییتر نوشت :

تذکر برای حفظ اقتدار مجلس و یک روایت تاریخی


در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۸ خردادماه مجلس با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه که بر لزوم حفظ شأن و منزلت و #اقتدار_مجلس شورای اسلامی و دفاع از حقوق و جایگاه نمایندگان از سوی هییٔت رییسه مجلس تاکید دارد؛ نسبت به تاخیر نیم ساعته وزیر اقتصاد و دارایی معترض شدم و بیان کردم: قرار بود امروز وزیر اقتصاد و دارایی ساعت هشت صبح در مجلس حاضر شوند که این اتفاق رخ نداد و ایشان با تاخیر آمدند به طوری که نزدیک به ۲۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی بیش از نیم ساعت منتظر حضور وزیر بودند که این به معنای ۱۲۵ ساعت کاری است. آیا مجلس به اندازه حضور در موعد مقرر پرواز هواپیما ارزشمند نیست که ایشان خود را ملزم به حضور به موقع در آن نمی‌کنند؟ آیا نباید جایگاه و شأن مجلس شورای اسلامی رعایت شود؟ و به هیات رییسه مجلس پیشنهاد کردم که جناب وزیر تشریف ببرند و زمان دیگری به مجلس بیایند تا متوجه شوند که باید در زمان مقرر و قانونی در مجلس حضور پیدا کنند.
در همین خصوص #رهبر_انقلاب در ۱۶ خرداد سال ۱۳۹۵ در دیدار با نمایندگان مجلس پیرامون همین موضوع مطلبی را بیان کردند که بازخوانی آن خالی از لطف نیست.
ایشان در این دیدار با تاکید بر اینکه مجلس را باید در رأس امور قرار داد و احترام مجلس، وقار مجلس، هیبت مجلس باید محفوظ باشد یک ماجرای تاریخی را اشاره داشتند و فرمودند: «ظاهراً در دوره‌ی دوّم یا سوّم مجلس؛ بالاخره قبل از قدرت گرفتن رضاخان- ریٔیس مجلس مؤتمن‌الملک بود که از رجال خوشنامِ زمان قاجار است، برادر مؤتمن‌الملک، نخست‌وزیر بود که مشیرالدّوله است. او هم اتّفاقاً از رجال خوشنام است؛ یعنی این دو برادر جزو رجال نسبتاً خوشنام دوره‌ی قاجار و اوّل پهلوی هستند. پس برادر بزرگ‌تر که مشیرالدّوله بود، ریٔیس دولت بود، نخست‌وزیر بود؛ مؤتمن‌الملک -برادر کوچک‌تر- ریٔیس مجلس بود. ریٔیس دولت -نخست‌وزیر- از مجلس وقت گرفت که بیاید آنجا یک گزارشی بدهد؛ مثلاً ساعت هشت صبح یک سخنرانی بکند. ساعت هشت صبح شد، مشیرالدّوله نرسید؛ مؤتمن‌الملک به ساعتش نگاه کرد، دید پنج‌دقیقه از هشت گذشت، گفت نخست‌وزیر را دیگر راه ندهید؛ نخست‌وزیر را راه ندهید؛ پنج‌دقیقه بعد مشیرالدّوله رسید به مجلس، راهش ندادند! این‌جور است. نخست‌وزیر پنج‌دقیقه از وقت معیّن تأخیر کرده، ریٔیس مجلس که برادرش بود -برادر کوچک‌ترش هم بود- راهش نداد؛ این یعنی اقتدار مجلس، هیبت مجلس این است؛ این را باید حفظ کنید. این دست خود شما است و شما می‌توانید این کار را بکنید.»

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد