دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 , 14:100 نظر
0+
0-
کد خبر: 190
| |

مانع انسداد در اعتراض

مانع انسداد در اعتراض

ضمن اینکه رهبری با تاکید بر تکفیک میان نقد حکومت و نفی حاکمیت، آن خطی که تلاش می‌کند مسیر نقد را به سوی نفی ⁧‫جمهوری اسلامی‬⁩ سوق دهد را با طرح سه نکته، از سه زاویه پیرامون «موقعیت کنونی کشور» در مبارزه با استکبار، ظرفیت‌های بالا و قدرت برآمده از ⁧‫انقلاب اسلامی‬⁩، خنثی کردند.

رهبر انقلاب‬⁩ امروز در ارتباط تصویری با نمایندگان ⁧‫تشکل های دانشجویی‬⁩ ضمن اینکه از ⁧‫دانشجویان‬⁩ خواستند تا پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارند، ⁧‫حق اعتراض‬⁩ را برای بیان مطالبات دانشجویی با شرط اینکه این اعتراضات نباید به نظام اسلامی تلقّی شود، به رسمیت شناختند.

البته نگاهی به سیره‌ی ⁧‫رهبری‬⁩ در دیدارهای دانشجویی حاکی از این است که ایشان سال‌هاست بطور عملی انتقاد و اعتراض را به رسمیت شناختند و برخلاف مدعیان ⁧‫آزادی‬⁩ که از ⁧‫آدم باشید‬⁩ تا ⁧‫بروید به جهنم‬⁩، فضای نقد و اعتراض اجتماعی را به بن‌بست کشاندند، مانع از انسداد در بیان اعتراض شده‌اند.

ضمن اینکه رهبری با تاکید بر تفکیک میان نقد حکومت و نفی حاکمیت، آن خطی که تلاش می‌کند مسیر نقد را به سوی نفی ⁧‫جمهوری اسلامی‬⁩ سوق دهد را با طرح سه نکته، از سه زاویه پیرامون «موقعیت کنونی کشور» در مبارزه با استکبار، ظرفیت‌های بالا و قدرت برآمده از ⁧‫انقلاب اسلامی‬⁩، خنثی کردند.

سخنان امروز رهبری البته برای نگارنده خاطرات دوران دانشجویی در ۱۶سال پیش را زنده کرد؛ دورانی که در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان ⁧‫مستقل‬⁩ مشی سیاسی خود را ضمن رد دیدگاه‌های توجیه‌گرا و ساختارشکن در قالب شعار «نقد حکومت آری، نفی حاکمیت هرگز» ظهور و بروز داده بودیم.

گفتمانی که در آن حکومت به معنای مجموعه تصمیمات کارگزاران نظام قابل نقد می‌باشد، اما به نفی و انکار حاکمیت و اصل اساسی ولایت فقیه منتهی نمی‌شود؛ و مانیفست آن پس از اینکه در ۱۳ اسفند ۱۳۸۳ در ۱۷بند به استحضار مقام معظم رهبری رسید، در قالب «سند گفتمان ⁧‫جنبش دانشجویی‬⁩ مسلمان» منتشر شد.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد