حضور شرکتهای قطعهسازی در هیئتمدیره خودروسازان دلیل عقبماندگی خودروسازیها/ سپردن خودروسازیها به بانیان وضع موجود به مصلحت نیست
خضریان: دلیل بسیاری از عقبماندگیهای این گروه صنعتی این تعارض منافع، حضور قطعهساز در هیئتمدیره خودروساز است اتفاقی که ما از آن تحت عنوان باندها، لابیها و جریان مافیا در خودروسازی از آن یاد میکنیم.
علی خضریان نماینده تهران در مجلس در نطق خود در صجن علنی گفت: گروه صنعتی ایرانخودرو به عنوان بزرگترین خودروساز در کشور و منطقه با داشتن امکانات سختافزاری تولید قریب به یک میلیون دستگاه خودرو در سال و اشتغال مستقیم قریب به ۵۰ هزار نفر در شرکت اصلی و شرکتهای تابعه، یکی از بنگاههای اصلی کشور اقتصادی کشور است.
صنعتی که خود سهمی قریب به ۷ درصد در تولید ناخالص داخلی کشور دارد و بهشرط قرارگرفتن در ریل صحیح و بهرهگیری از تمام ظرفیت زنجیره ارزش میتواند نقش پررنگی در رشد اقتصادی اجرا کند این در حالی است که امروز شاهد وجود تعارض منافع جدی در ساختار مدیریتی این شرکت هستیم.
دلیل بسیاری از عقبماندگیهای این گروه صنعتی این تعارض منافع، حضور قطعهساز در هیئتمدیره خودروساز است اتفاقی که ما از آن تحت عنوان باندها، لابیها و جریان مافیا در خودروسازی از آن یاد میکنیم.
اگرچه خصوصیسازی درست است و میتواند راه نجات صنعت خودرو باشد؛ اما سپردن خودروساز به بانیان وضع موجود یعنی به شرکت کروزی که امروز این شرایط را رقم زده است، به مصلحت نیست.از وزارت صمت میخواهم از این موضوع جلوگیری کند در غیر این صورت مجلس به عملکرد وزیر صمت ورود میکند.