شنبه 02 فروردين 1399 , 13:000 نظر
0+
0-
کد خبر: 178
| |

نیاز اصلی برای جهش تولید

نیاز اصلی برای جهش تولید

واقعیت این است که اقتصاد ⁧ ایران ⁩ برای رفع مشکلات ⁧ تولید داخلی ⁩ ضمن اینکه نیازمند اصلاحات اساسی در چهار محور اصلی بانکی، ارزی، مالیاتی و خصوصی‌سازی است؛ نیازمند مسئولانی است که به اوضاع ⁧ جنگ اقتصادی ⁩ و اینکه تنها راه نجات کشور اعتماد به ظرفیت‌های بی‌نظیر داخلی است، باور داشته باشند.

از سال ۱۳۷۳ که ⁧ رهبر انقلاب ⁩ جهت‌دهی اولویت‌های کشور را با ابتکار تعیین شعار سال تعیین نمودند، تا امسال که شعار «⁧ جهش تولید ⁩» توسط ایشان اعلام شد؛ عمده این شعارها با توجه به شرایط کشور به مباحث ⁧ اقتصادی ⁩ و بهبود شرایط معیشتی مردم اختصاص یافته است.

این جهت‌دهی درحالیست که وضعیت نامطلوب ⁧ نظام تولید ⁩و محیط نامساعد کسب‌وکار، موجب کاهش انگیزه برای ورود سرمایه به بخش تولید (اعم از صنعت، معدن و کشاورزی) شده و بازارهای مربوط به سوداگری، واسطه‌گری و سرمایه‌گذاری در طلا و ارز با هجوم ⁧ نقدینگی ⁩ مواجه می‌شوند.

لذا سرمایه‌گذاری نامطلوب در بخش ⁧ تولید ⁩از یک‌سو برآمده از سیاست‌های نادرست در سطح ⁧ اقتصاد ⁩ کلان (نرخ ارز، نرخ سود، کنترل تورم، کسری بودجه و...) می‌باشد و از سوی دیگر برآمده از نبود الگو و سیاست درست صنعتی و تولیدی است.

واقعیت این است که اقتصاد ⁧ایران ⁩برای رفع مشکلات ⁧ تولید داخلی ⁩ ضمن اینکه نیازمند اصلاحات اساسی در چهار محور اصلی بانکی، ارزی، مالیاتی و خصوصی‌سازی است؛ نیازمند مسئولانی است که به اوضاع ⁧ جنگ اقتصادی ⁩و اینکه تنها راه نجات کشور اعتماد به ظرفیت‌های بی‌نظیر داخلی است، باور داشته باشند.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد