پنجشنبه 19 دي 1398 , 16:300 نظر
0+
0-
کد خبر: 172
| |

سیلی ایران عملیات روانی دشمن!

سیلی ایران عملیات روانی دشمن!

در خصوص اصابت موشک‌های ایران به پایگاه عین الاسد نیز موضوع انقدر واضح است که اصل خبر را پنتاگون نیز رسما تایید کرده است. پایگاه عین الاسد هم که قطعا خالی نبوده، این را هم خودشان می‌گویند و همه می‌دانند.

روز گذشته بالاخره سپاه با هدف قراردادن پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد نشان داد که جمهوری اسلامی در گرفتن انتقام سخت جدی و مصمم است و در طرف مقابل اظهارات دونالد ترامپ پیرامون این واقعه بیش از هر زمان دیگر دستان خالی آمریکایی‌ها در مقابل اقتدار منطقه‌ای ایران را به نمایش گذاشت.

اما آنچه دارای اهمیت است اینکه قاعدتا نباید انتظار داشت دشمن با تمام ضعف‌هایی که در میدان عمل از خود نشان داده، برای پوشش حقارت خود و انحراف افکار عمومی در مقابل این ذلت ساکت بماند و با تمام توان اقدام به تحریف و عملیات روانی نکند.

در این خصوص لازم است چند نکته راجع به عملیات روانی دشمن پیرامون تلفات آمریکایی‌ها بیان گردد:
۱- نباید فراموش کنیم که آغازگر این عملیات روانی فردی همچون دونالد ترامپ است که نه تنها در سطح جهانی بلکه در داخل آمریکا نیز به شدت مشهور به دروغ‌گویی است این اتهام تا آنجایی است که یکی از محورهای اصلی استیضاح وی نیز دروغ گویی در مورد حقایق ارتباط انتخاباتی‌اش با رئیس جمهور اوکراین است و طبق نتایج تحقیقات تعدادی از پژوهشکده‌های مطالعاتی، ترامپ به طور میانگین تاکنون ۷ دروغ به صورت روزانه گفته است. اما طرف مقابل وی رهبری انقلاب است که کسی از ایشان مصداقی از بیان کلام خلاف واقع را سراغ ندارد و در این موضوع نیز اعتماد جهانی به سخنان ایشان قابل مقایسه با ترامپ نیست.

۲- در همین سخنان اخیر ترامپ دروغ بزرگ‌تر وی در ماجرای سردار سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، تروریست بودن ایشان و طراحی قریب‌الوقوع سردار برای کشتن مقامات آمریکایی در عراق است. امری که حتی سناتورهای جمهوریخواه هم باور نکردند و بعد از جلسه دیروز سناتورها با نمایندگان ارشد دولت آمریکا، رسما مصاحبه کردند و گفتند دولت هیچ مستندی برای ادعاهایش ارائه نمی‌کند.

۳- در خصوص اصابت موشک‌های ایران به پایگاه عین الاسد نیز موضوع انقدر واضح است که اصل خبر را پنتاگون نیز رسما تایید کرده است. پایگاه عین الاسد هم که قطعا خالی نبوده، این را هم خودشان می‌گویند و همه می‌دانند.

سوال مهم این است که چرا مدعیان آزادی اطلاعات تصویری از داخل پایگاه نظامی عین الاسد منتشر نمی‌کنند؟ چرا اجازه ورود خبرنگاران به محوطه پایگاه را نمی‌دهند تا مشخص شود ادعایشان حقیقت دارد؟! آیا پرواز تعداد بالایی هلیکوپتر ظرف ۲۴ ساعت گذشته به سمت اسراییل به دلیل انتقال اجساد و مصدومان نبوده برای حمل پیاز و سیب زمینی بوده است؟! آیا همه این پنهان کاری‌ها دلیلی جز پاکسازی آثار شکست مفتضحانه آمریکایی‌ها دارد؟

لذا باید بپذیریم که آمریکایی ها نمی‌توانند آمار تلفات جانی نظامیانشان را اعلام کنند، چرا که در صورت اعلام رسمی کشته‌شدگان یا می‌بایست ضعف نظامی خود در مقابل ایران بپذیرند یا به دلیل عبور ایران از خط قرمز تاریخی‌شان باید به ایران حمله نظامی کنند که در راهبردشان به دلایل مختلف از جمله نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری چنین امری ممکن نیست؛ فلذا استراتژی کتمان را که همان "تکنیک دروغ بزرگ" در حوزه عملیات روانی است، در پیش گرفته‌اند.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد