دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 , 20:000 نظر
0+
0-
کد خبر: 147
| |

دولت با بی‌عملی‌اش درباره منا، فرودگاه جده و تفلیس عزت را به پاسپورت ایرانی برگرداند؟

دولت با بی‌عملی‌اش درباره منا، فرودگاه جده و تفلیس عزت را به پاسپورت ایرانی برگرداند؟

در حوزه اشتغال نیز وضعیت کشور بسیار نامناسب است، طبق آمار مرکز رسمی آمار در تابستان ۹۲ حدود ۲۲ میلیون و ۱۹۱ نفر در کشور شاغل بودند که در زمستان سال ۹۵ این رقم به ۲۲ میلیون و ۳۴۳ نفر رسیده یعنی در سال کمتر از ۵۰ هزار نفر در حوزه اشتغال شاغل شدند و معلوم نیست با حضور دوباره این دولت وضعیت اشتغال کشور چگونه شود.

علی خضریان سخنگوی ستاد کار و کرامت در نشست خبری ستاد «کار و کرامت» که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با اشاره به حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی درعرصه رقابت‌های انتخاباتی پس از درخواست‌های متعدد نخبگان و فعالان سیاسی مبنی بر حضور وی به‌عنوان کاندیدای اصلح اظهار داشت: ستاد کار و کرامت از همان ابتدا فعالیت خود را آغاز کرد و مواضعی را در این خصوص اعلام نمود.

وی  افزود: ستاد کار و کرامت امروز در تمام استان‌ها قصد فعالیت دارد و مسئولان کمیته‌های مختلف آن در اکثر استانها مشخص شدند که اسامی آنها در کانال تلگرامی  این ستاد اعلام شده و همگان می‌توانند از این طریق با اخبار و مسائل مربوط به این ستاد اطلاع یابند.

سخنگوی ستاد کار و کرامت در ادامه با اشاره به فضای سیاسی حاکم بر کشور اظهار داشت: واقعیت امر این است که ما شاهد این هستیم که در انتخابات آینده انتخاب اصلی بین دو دیدگاه "ما می‌توانیم" و "ما نمی‌توانیم" است. جریان "ما نمی‌توانیم" استراتژی اصلی خود را بر روی موضوع "نمی شود" و "هیچ کس نمی‌تواند" گذاشته است و تلاشش براین است که این نکته را به کل جامعه تعمیم دهد.

خضریان افزود: این جریان اعلام می‌کند در حوزه مسکن نمی‌توان برای حل مشکل مسکن کاری کرد و هیچکس هم نمی‌تواند کاری کند درحالی که رئیس ستاد انتخابات آقای رئیسی فردی است که اهل کار در حوزه مسکن بوده و طرح‌های زیادی در این خصوص دارد لذا اگر شما نمی‌توانید فرصت را به دیگرانی که می‌توانند، دهید.

وی با بیان اینکه انتقادات اصلی در حوزه عدم کارایی دولت فعلی مربوط به مسائل اقتصادی نیست، گفت: وقتی کاندیدای رئیس جمهور در برنامه‌های انتخاباتی و مناظره‌ها تلاشش براین است که برای کسب آرا به ظرفیت‌های سامانه موشکی کشور که از نقاط قوت و برجستگی‌های کشور نیز هست، شبهاتی را وارد کند و آنها را زیر سوال برد، بسیار تعجب برانگیز است زیرا ظرفیت‌هایی که از طریق مسائل موشکی و دفاعی برای کشور فراهم شد، زمینه فعالیت‌های ما را در عرصه بین الملل فراهم کرد.

سخنگوی ستاد کار و کرامت با اشاره به اینکه جریانی که مقام مسئول و به نوعی حاکم کشور بوده و با ناکارآمدی خود کشور را به نا کجا آباد سوق داده است، باید پاسخ دهد که در این چند سال چه عملکردی داشته است، افزود: در این دوران شاهد تعطیلی کارخانه‌های فراوانی در کشور بودیم. کارخانه‌هایی مانند ارج، آزمایش، پارس الکتریک، کاشی ایران، کاشی نیلوفر و تنها شرکت دوچرخه سازی آساک که مدیرعامل آن اعلام کرده بود وزیر کار قرار بود یک وام در اختیار کارخانه قرار دهد که هرگز عملی نشد.

خضریان ادامه داد: در حوزه اشتغال نیز وضعیت کشور بسیار نامناسب است، طبق آمار مرکز رسمی آمار در تابستان 92 حدود 22 میلیون و 191 نفر در کشور شاغل بودند که در زمستان سال 95 این رقم به 22 میلیون و 343 نفر رسیده یعنی در سال کمتر از 50 هزار نفر در حوزه اشتغال شاغل شدند و معلوم نیست با حضور دوباره این دولت وضعیت اشتغال کشور چگونه شود.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور حدود بالای 12.5 درصد شده است، گفت: این در شرایطی است که طبق آمار هر فردی که دو ساعت در هفته نیز شاغل باشد نیروی کار محسوب می‌شود اما در حال حاضر شاهد بالاترین نرخ بیکاری در کشور طی 16 سال گذشته هستیم.

سخنگوی ستاد کار و کرامت با اشاره به فعالیت‌های دولت در حوزه واردات اضافه کرد: کارنامه دولتی که مدعی بود ما بی حساب و کتاب در گذشته از کالاهای وارداتی چینی استفاده می‌کردیم و این انتقاد درستی به شمار می‌رفت خود نیز در این حوزه گوی سبقت را از دولت نهم ودهم گفت به طوری که در هشت سال دولت نهم و دهم میزان واردات ما از چین 30 میلیارد دلار بوده اما در سه سال دولت یازدهم این رقم به 40 میلیارد دلار رسیده است.

خضریان همچنین به برخی از اقلام وارداتی غیرضروری کشور طی سه سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: تن ماهی، آدامس، خاک رس، سنگ پا، مرکبات و مرباجات از جمله محصولاتی است که طی این سالها به کشور وارد شده و نشان دهنده این است که هیچ مبنایی در بحث واردات کشور وجود نداشته به طوری که ما 14 هزار دلار آدامس به کشور وارد کردیم و همین میزان سنگ پا به کشور وارد شده است.

وی گفت: وقتی نسبت به این مسائل به دولت انتقاداتی وارد می‌شود آنها منتقدان را با خطاب دادن "بی شناسنامه"، "بروید به جهنم"، "بی سواد" و غیره مورد عنایت قرار می‌دهند لذا به این نتیجه رسیدیم با دولت فعلی نمی توان تحول را در کشور ایجاد کرد و باید مسیر اصلی کشور تغییر یابد.

سخنگوی ستاد کار و کرامت گفت: نگاه دولت مردان فعلی این است که یارانه صدقه‌ای است که از دولت به مردم داده می‌شود درحالی که این پول مال مردم است صدقه زمانی است که شما پول خود را به فردی دهید اما یارانه حق مردم است و اخیرا هم دیدیم که در فعالیتی انتخاباتی یارانه اقشار ضعیف ازسوی دولتی که آن را صدقه می‌دانست افزایش پیدا کرد. این درحالی بود که خود دولت مستقیم نسبت به پرداخت این موضوع به خانواده‌ها اقدام کرد درحالی که طبق قانون این مبالغ باید به حساب کمیته امداد و از طریق آنها به خانواده‌ها تعلق می‌گرفت موضوعی که دیوان محاسبات آن را از دولت پیگیر شده است.

خضریان با اشاره به رفتارهای پوپولیستی و عوام فریبانه دولت برای کسب رأی گفت: این دولت در کنار رفتارهای عوام فریبانه با ایجاد ترس از رقیب در بین مردم و رقیب هراسی به دنبال این است که افکار عمومی را نسبت به رقیب خود منحرف کند.

وی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه به نظر شما چرا شاهد این حجم تخریب آقای رئیسی از سوی برخی از رسانه‌ها هستیم، گفت: برداشت من از تخریب آقای رئیسی از سوی برخی از رسانه‌ها بر این مبناست که آنها از فردی که در طول سالهای زیاد مسئولیت هایی در کشور داشته اما نمی‌توانند حاشیه‌ای از مسائل اقتصادی و خانوادگی او پیدا کنند، می خواهند تصویری شبیه به افرادی بسازند که خود طرفدار ایشان هستند. لذا چاره‌ای جز توسل به دروغ پردازی ندارند.

سخنگوی ستاد کار و کرامت گفت: نبود نقاط ضعف در پرونده کاری و رفتاری و اقدامات آقای رئیسی باعث شده جریانی مخالف گفتمان «ما می‌توانیم» نسبت به این تخریب‌ها اقدام کند.

خضریان در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا آقای رئیسی حاضرند بنا به پیشنهاد یکی از کاندیداها اموال و دارایی‌های شخصی خود را اعلام کنند، گفت: اصلی ترین مطالبه اجتماعی امروز مردم شفافیت درباره زندگی و عملکرد مدیران و مسئولان کشور است.

وی با اشاره به اظهارات معاون اول رئیس جمهور در خصوص تخلف یکی از وزرا در حوزه واردات پوشاک و فعالیت های تجاری گفت: اظهارات معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه بنده ایجاد شدن این اتفاق را از جانب هر کسی احتمال می دادم جز وزیر آموزش و پرورش حاکی از این موضوع است که احتمالاً افراد مختلفی از وزرا اولا لواسان نشین هستند و دیگر اینکه در حوزه واردات آن هم به این فعالیت می‌کنند. به شکلی که حتی خود همکاران آنها در دولت نیز نمی‌دانستند که تخلف صورت گرفته از ناحیه چه کسی است.

سخنگوی ستاد کار و کرامت گفت: وقتی آقای جهانگیری با آن لحن خاص خود  می‌گوید بنده خدا بیکار بوده و 200 میلیون جنس وارد کرده است، باید به ایشان گفت پس مردم که مانند ایشان وضعیت اقتصادی مناسبی برای کار ندارند چه کار باید کنند. البته آقای رئیسی حتما از شفافیت وضعیت مالی و اقتصادی خود استقبال می کنند و اگر صلاح بدانند آن را باز هم عمومی تر به مردم اعلام خواهند کرد چه اینکه روز گذشته این اقدام را انجام دادند.

خضریان در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دیدگاه آقای رئیسی درباره مباحث مربوط به ارتباط با کشورهای خارجی چگونه است، گفت: به نظر بنده در شرایط فعلی مهمترین اصلی که جمهوری اسلامی ایران به دنبال حفظ آن در سیاست خارجی است، اصل عزت، کرامت شهروندان خود در کشورهای خارجی است. این مسئله از اصول اسلامی نظام اسلامی نیز بوده و به اعتقاد بنده آقای رئیسی در این حوزه نیز با استفاده از نظرات صاحب نظران و کارشناسان مسائل مهم را پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: به اعتقاد بنده ایشان اصل عزت را برای کشور در حوزه سیاست خارجی حتما به ارمغان خواهند آورد و قطعا در دولت ایشان شاهد این نخواهیم بود که وزیر امور خارجه ایران کنار پای یک مسئول عربی زانو زند و دنبال رفع مسائل باشد. در دولت کار و کرامت حتما کرامت افراد حفظ خواهد شد.

سخنگوی ستاد کار و کرامت در ادامه با اشاره به اینکه در دولت کار و کرامت عزت ملی هرگز زیر سوال نخواهد رفت و درگیر دوقطبی سازی نخواهیم شد، گفت: مسئولان فعلی به جای فرافکنی در خصوص اتفاقات سفارت عربستان در تهران هرگز پاسخ ندادند که اصل این موضوع تقصیر چه کسی است اینکه دولت آیا توانست عزت ملی ما را در قضیه فرودگاه جده و یا حادثه منا و یا فرودگاه تفلیس و تفتیش زنان ایران به شکلی نامناسب حفظ کند.

خضریان خاطرنشان کرد: قطعا عزت، مصلحت و کرامت ملی در سیاست خارجی دولت کار و کرامت حفظ می‌شود و در این دولت به دنبال این خواهیم بود برای حفظ ارتباط با کشورهای دیگر کرامت ملی را زیر سوال نبریم و ارزش پاسپورت ایرانی را به قدری پایین بیاوریم که کشورهای ناچیز برای ما قد علم کند.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد