شنبه 19 فروردين 1402 , 14:030 نظر
0+
0-
کد خبر: 1072
| |

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران مطرح کرد؛

ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری توسط شهردار تهران به اعضای مجمع نمایندگان استان تهران/ از تکمیل رینگ بزرگراهی تهران تا ایجاد انضباط و گشایش مالی

ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری توسط شهردار تهران به اعضای مجمع نمایندگان استان تهران/ از تکمیل رینگ بزرگراهی تهران تا ایجاد انضباط و گشایش مالی

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان تهران با شهردار تهران، گزارش مبسوطی از عملکرد این دوره مدیریت شهری ارائه شد.

علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: در دیداری که اعضای این مجمع با شهردار پایتخت داشتند؛ علیرضا زاکانی گزارشی از عملکرد حضور خود و تیم مدیریت شهری در مدت یک سال و ۷‌ماه و ۳ روز مسئولیتش به نمایندگان ارائه کرد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف گزارش عملکرد شهرداری تهران افزود: در این گزارش موضوعات مختلفی اعم از توسعه زیرساخت‌های شهری و همچنین ساماندهی مسائل مالی و اقتصادی شهرداری تهران مطرح شد. به عنوان مثال تبدیل ۱۲۰۰ حساب شهرداری تهران به یک حساب تحت عنوان خزانه واحد شهری و گشایش‌های مالی اتفاق خوبی است که در گزارش شهردار تهران ارائه شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع رشد صدور پروانه ساخت در شهر تهران مساله دیگری بود که شهردار تهران به آن اشاره کرد. به ویژه این رشد بیشتر در مناطق جنوب شهر حکایت از آن دارد که رونق ساخت و ساز در این مناطق بیشتر بوده و به دنبال آن نیز با نوسازی شبکه معابر این مناطق گره‌های ترافیکی جنوب شهر باز می‌شود.
وی با اشاره به موارد همکاری مجلس به ویژه مجمع نمایندگان استان تهران با شهرداری بیان کرد: موضوع تکمیل خطوط ۸،۹ و ۱۰ شهر تهران مطرح شد. مقرر شده تا ۲۲ کیلومتر از این خطوط در سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری برسد. 

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به ورود ۱۰۰۰ موتور برقی با هدف کاهش آلودگی هوا و نوسازی موتورسیکلت‌ها در شهر تهران یادآور شد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های شهر نیز به تکمیل رینگ بزرگراهی شهر تهران از جمله تکمیل بزرگراه‌های شهید شوشتری، شهید بروجردی و طرح توسعه بزرگراه یادگار امام (ره) اشاره شد.

به گفته وی طبق گزارش شهردار تهران، قرار است فاز نخست این بزرگراه‌ها در سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

خضریان همچنین با اشاره به طرح‌های شهرداری تهران در حوزه مدیریت پسماند در تهران تاکید کرد: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر تهران در سال جاری از یک سو و از سوی دیگر اجرای طرح MRF در پایتخت که بر مبنای آن قرار است ۵۴۰۰ تن زباله تری که در شهر تهران تولید و به مجتمع آراد کوه منتقل می‌شود به ۱۰ درصد برسد؛ موضوعاتی است که با همکاری شورای شهر، مجلس و شهرداری تهران اجرایی می‌شود.

وی در ادامه گفت: مدیریت پسماند در شهر تهران و مجتمع آراد کوه باعث می‌شود تا مشکلاتی که شهروندان شهرستان ری با این مساله دارند و بوی نامطبوعی که در جنوب تهران وجود دارد، با تبدیل زباله‌ها به انرژی برق؛ رفع شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اهمیت رویکردهای اجتماعی و فرهنگی در شهر تهران برای اعضای مجمع افزود: به رغم اقدامات خوبی که توسط مدیریت شهری در حوزه اجتماعی و فرهنگی در شهر تهران اجرا شده است، نمایندگان به این مساله تاکید داشتند که شهرداری پایتخت باید از یک نهاد خدماتی و عمرانی به یک نهاد اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود. به ویژه اینکه ورود شهرداری به مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی بیشتر بوده و همچنان طرح ساماندهی معتادان متجاهر که به خوبی از سوی شهرداری تهران پیگیری می‌شود، امسال نیز همچنان با قدرت تمام دنبال شود.

وی با اشاره به رویکرد خوب شهرداری تهران در حوزه‌های اقتصاد و نگهداشت شهر در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: هر چند اعضای مجمع نمایندگان استان تهران پیشنهادات خود را به شهردار تهران مطرح کردند، اما مقرر شد تا گزارش کامل عملکرد شهرداری تهران تا ۱۰ روز آینده در اختیار اعضا مجمع قرار گیرد تا بعد از بررسی آن جلسه دیگری تشکیل شود. پیشنهادات و راهکارهای مجمع نمایندگان به صورت کتبی درباره عملکرد مدیریت شهری به شهردار پایتخت ارائه شود.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد