سه شنبه 15 فروردين 1402 , 13:120 نظر
0+
0-
کد خبر: 1069
| |

برای جشن تکلیف ایران

برای جشن تکلیف ایران

در موضوع حجاب، عموم نمایندگان مجلس ضمن اینکه خود را مکلف به رفع معضلات پیش آمده، نظارت از دستگاه‌ها برای اجرای صحیح قانون و در صورت لزوم اصلاح قوانین می‌دانند، نسبت به رفع دیگر مسایل جامعه نیز خود را مسئول دانسته و موضوعات دیگر را از فهرست دغدغه‌های خویش خارج نکرده‌اند.

در موضوع حجاب، عموم نمایندگان مجلس ضمن اینکه خود را مکلف به رفع معضلات پیش آمده، نظارت از دستگاه‌ها برای اجرای صحیح قانون و در صورت لزوم اصلاح قوانین می‌دانند، نسبت به رفع دیگر مسایل جامعه نیز خود را مسئول دانسته و موضوعات دیگر را از فهرست دغدغه‌های خویش خارج نکرده‌اند.‎
باید تأکید کرد بر فرض اینکه بخشی از جامعه در موضوع حجاب قائل به اجرای شرع نباشند، حاکمیت نمی‌تواند از شرع عقب‌نشینی کند و حکم الهی را نادیده بگیرد. خدای متعال که ارزش‌های دینی را تشریع کرده، چنین اجازه‌ای و امکانی به حاکمیت اسلامی نداده است.
از این رو، دست کشیدن از احکام و ارزش‌های الهی با این توجیه که بخشی از مردم با آن همراه نیستند، یک سیاست مشروع نیست. بلکه باید تلاش شود ضمن اجرای احکام الهی، آن بخش از جامعه را با ابزار تبلیغات و انجام کار فرهنگی با آن ارزش‌ الهی، تا آنجا که امکان دارد همراه و موافق کرد.
متأسفانه برخی به جای اقناع و روشنگری به نفع دین، عقب‌نشینی و انفعال را در دستور قرار داده و بخش گسترده‌ای از جامعه که بر حجاب و عفاف اجتماعی تأکید دارند را نادیده گرفته و به بهانه واهی عدم دوقطبی سازی از حجاب اختیاری دفاع می‌کنند که فاقد منطق و عقلانیت حکمرانی دینی است.
معتقدم جریان انقلاب باید با تجدیدنظر در سازوکارها و رویه‌های فرهنگی جامعه و بدون عقب‌نشینی از مسأله حجاب، به دنبال راه‌های نو و خلاقانه برای مواجهه صحیح باشد و با شناخت و اقدام از مسیر راه‌های میان‌بر و کم‌هزینه، نسبت به موضوع ورود کند.
ضمن اینکه با درک صحیح از وضعیت اجتماعی، لازم است اقدامات همراه با صبوری و عقلانیت صورت پذیرد تا از این حالت اجتماعی که برای هر فرد مؤمنی ناخوشایند است، با کمترین هزینه عبور کنیم.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد