یکشنبه 09 بهمن 1401 , 13:200 نظر
0+
0-
کد خبر: 1014
| |

تصویب کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

تصویب کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۹ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، با کلیات این طرح با ۱۴۶ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 9 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، با کلیات این طرح با 146 رأی موافق، 59 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع موافقت کردند.

علی خضریان در موافقت با کلیات این طرح، ضمن تبریک چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امیدواریم چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با شکوه بیشتر و حضور مردم در سطح خیابان‌ها و دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، باشکوه تر از سال‌های قبل برگزار شود. همچنین میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین علی(ع) و روز پدر را به همه همکاران خود تبریک می‌گویم.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز در شرایطی در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم که پس از به ثمر نشستن ساختار سخت افزاری انقلاب، در جهت تحقق نرم افزاری انقلاب اسلامی تلاش‌هایی صورت گرفته و امروز در موارد متعددی با کامیابی و در برخی موارد با ناکام روبه رو هستیم و لازم است ضمن پاسداشت موفقیت‌ها و دستاوردها، برای رفع نقص‌ها، ضعف‌ها و مشکلات در آینده کار شود

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: یکی از نواقص و ضعف‌های ما در حوزه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است و چند خلاء در قانون وجود دارد، نخست اینکه در مدارک نامزدهایی که ثبت نام می‌کنند، راستی آزمایی به دلیل اینکه ثبت نام دستی بوده صورت نمی گرفته است. در مجلس یازدهم هم دیدیم که پیروزی یکی از نامزدها اعلام شد اما به دلیل راستی آزمایی زمان بر و بعد از اعلام نتایج، حواشی برای مجلس یازدهم پیش از آغاز فراهم کرد اما در این طرح ثبت نام الکترونیکی پیش بینی شده لذا امکان استعلام‌ها زودتر وجود دارد و این مشکل را برطرف کرده است.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد